سرطان پایان مسیر نیست، چیزی که در این مسیر مهم است روحیه‌ی جنگندگی و امید شما به بهبودی است، پس امیدوار و قوی بمانید.

راهنمای جامع خرید سیسپلاتین (Cisplatin) 💊 

خرید سیسپلاتین
در این نوشته شما می خوانید

در این مقاله از بای بای سرطان، به تجزیه و تحلیل چرایی تجویز سیسپلاتین و همینطور نحوه عملکرد آن در جریان درمان سرطان می‌پردازیم. چرا با وجود انواع داروهایی که برای درمان سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرند، خرید سیسپلاتین به بیمار توصیه می‌شود؟ فهم پاسخ این سوال، در کاهش ابهام پروسه درمان برای شما موثر است.

سرطان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های درمانی در جهان به شمار می‌آید که تاثیرات ویرانگر آن بر بیمار و اطرافیان او غیرقابل توصیف است. از این رو، همیشه بهبود در تشخیص و درمان سرطان از اهمیت بسیاری برخوردار است. در مسیر درمان بیماران مبتلا به سرطان، سیسپلاتین، نقش بسیار مهمی تا کنون ایفا کرده است.

چرا خرید سیسپلاتین؟ این دارو چگونه در مسیر درمان عمل می‌کند؟

سیس پلاتین یک داروی شیمی درمانی است که در ابتدا خواص ضدباکتریایی آن در مهار رشد اشریشیا کلی (E. coli) توجه پزشکان و داروسازان را جلب کرد. یک دهه بعد، کشف اثرات ضد نئوپلاستیک قوی (ضد سرطان) آن، منجر به تجویز و خرید سیسپلاتین به‌طور گسترده در درمان سرطان شد. اما چرا سیس پلاتین در درمان سرطان استفاده می شود؟

سیس پلاتین به چند دلیل مهم در درمان انواع سرطان مورد توجه است:

اثرات سیتوتوکسیک و توصیه به تجویز سیسپلاتین

سیس پلاتین به ویژه در از بین بردن سلول‌هایی که به سرعت تقسیم می شوند، مانند سلول‌های سرطانی موثر است. سیس پلاتین توانایی آن‌ها را برای تکثیر مختل می‌کند و منجر به مرگ سلولی می‌شود. این یک متد درمانی رایج برای حمله به بافت سرطانی به شمار می‌آید که از ویژگی‌های جذاب این دارو نیز هست.

درمان طیف وسیعی از سرطان‌ها به کمک خرید سیسپلاتین

سیس پلاتین در درمان بسیاری از انواع سرطان، از جمله سرطان‌های مثانه، سر و گردن، ریه، تخمدان و بیضه به طور موثری مورد استفاده قرار می‌گیرد. به نوعی این دارو همه کاره است و می‌تواند در برابر انواع مختلف بدخیمی‌ها در نقش درمانگر وارد شود. سیسپلاتین به ویژه به دلیل اثربخشی فوق‌العاده‌ای که در درمان سرطان بیضه دارد، مشهور شده است.

قابلیت استفاده از درمان ترکیبی با خرید سیسپلاتین

سیس پلاتین اغلب در ترکیب با سایر داروهای شیمی درمانی برای افزایش اثربخشی آن‌ها استفاده می‌شود. این درمان ترکیبی یک رویکرد رایج در درمان سرطان است، زیرا می‌تواند سلول‌های سرطانی را از طریق مکانیسم‌های متعدد، مورد هدف قرار دهد.

تحقیقات بالینی گسترده و تاثیر آن بر افزایش تجویز و خرید سیسپلاتین

تحقیقات بالینی به طور مداوم روی مکانیسم‌های اثر سیس پلاتین و پتانسیل آن در درمان سرطان‌های مختلف در حال انجام است. این تحقیقات در حال انجام، درک ما را از نحوه عملکرد این دارو افزایش داده و منجر به توسعه پروتکل‌های درمانی مختلف با Cisplatin شده است.

بهبود نرخ سلامتی در بیماران پس از خرید سیسپلاتین و مصرف آن

استفاده از سیس پلاتین در درمان سرطان، به بهبود نرخ بقای بسیاری از بیماران سرطانی کمک کرده است. این پارامتر، غالبا بخش کلیدی و مهم در انتخاب رژیم‌های درمانی درمانی و تسکینی است.

نحوه عملکرد این دارو و تاثیر آن بر جذابیت خرید سیسپلاتین

همانطور که اشاره شد، Cisplatin با کند کردن یا مهار رشد سلول‌های سرطانی عمل می‌کند. این کار از طریق مکانیسم‌های زیر انجام می‌شود:

  1. آسیب DNA؛ سیسپلاتین به عنوان یک عامل آلکیله کننده زمانی که تزریق می‌شود، پیوندهای کووالانسی با مولکول‌های DNA درون سلول‌های سرطانی ایجاد می‌کند. این پیوند متقابل DNA با فرآیندهای همانندسازی و رونویسی طبیعی آن تداخل می‌کند و منجر به افزایش آسیب DNA در سلول‌ها می‌شود.
  2. قطع چرخه تکثیر سلولی؛ افزایش آسیب DNA، باعث توقف چرخه تکثیر سلولی می‌شود.
خرید سیسپلاتین

چگونه و از کجا داروی سیسپلاتین را بخریم؟

در اکثر موارد، سیسپلاتین توسط بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی تامین می‌شود و به بیماران در فرآیند شیمی درمانی تزریق می‌شود. اما در برخی موارد نیاز است تا خرید داروی سیس پلاتین از سوی بیمار انجام شود. اگر درگیر این بخش از پروسه درمان خود هستید، ادامه مقاله را دنبال کنید.

روش‌های خرید داروی سیسپلاتین

 داروی سیسپلاتین را می‌توان به دو شیوه  حضوری و آنلاین استعلام خرید گرفت. داروخانه‌ها مجاز به ارسال این دارو به صورت آنلاین نیستند. اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های متعددی برای استعلام قیمت دارو و نیز داروخانه‌هایی که این دارو را موجود دارند، در دسترس هستند.

داروخانه های فروشنده داروی سیسپلاتین Cisplatin (آپدیت مهر 1402)

توجه: بای بای سرطان هیچ دخل و تصرفی در خرید و فروش داروهای سرطان ندارد و فقط بعنوان همیار سامانه های استعلامی در کشور عمل خواهد کرد و مسئولیت خرید و فروش دارو از داروخانه‌های زیر بر عهده این مجموعه نمی‌باشد.

تبلیغات

خرید سیسپلاتین برای چه بیمارانی خطرناک است؟

سیس پلاتین دارویی است که معمولا در درمان انواع بدخیمی‌های سرطان تجویز می‌شود. آگاهی از موارد منع مصرف آن از جهت ایمنی فرد بیمار، بسیار ضروری است. برخی از موارد منع خرید سیسپلاتین و مصرف آن عبارتند از:

  1. بیمارانی که نارسایی کلیوی دارند؛ سیسپلاتین در بیمارانی که از قبل نارسایی کلیوی دارند، منع مصرف دارد. این بدان معنی است که افراد مبتلا به اختلال عملکرد کلیه نباید برای خرید سیسپلاتین اقدام کنند. این مورد یکی از تاکیدی‌ترین موارد منع مصرف در تمامی اسناد پزشکی است.
  2. سرکوب عضلانی؛ Myelosuppression وضعیتی است که در آن فعالیت مغز استخوان کاهش می‌یابد و منجر به کاهش تولید سلول‌های خونی می‌شود. سیسپلاتین نباید در بیمارانی که دچار این عارضه هستند، استفاده شود.
  3. اختلال شنوایی؛ سیس پلاتین نباید در بیماران مبتلا به اختلال شنوایی استفاده شود. این نشان می‌دهد که افرادی که مشکلات شنوایی دارند، در صورت خرید سیسپلاتین و مصرف آن در معرض آسیب شنوایی بیشتر قرار خواهند گرفت. اختلال شنوایی یکی از موارد منع مصرف عنوان شده از سوی FDA است.
  4. واکنش های آلرژیک؛ سیس پلاتین در بیماران با سابقه واکنش های آلرژیک به سیس پلاتین یا سایر ترکیبات حاوی پلاتین منع مصرف دارد. این منع مصرف برای جلوگیری از پاسخ های آلرژیک شدید در افراد مستعد، ضروری است.

علاوه بر این موارد منع مصرف، شایان ذکر است که تجویز و خرید سیسپلاتین همواره با احتیاط‌های مختلفی همراه است. این موارد از جمله سمیت چشمی، سمیت کلیوی، نوروپاتی محیطی، تهوع و استفراغ و… را شامل می‌شوند. این احتیاط‌ها نشان می‌دهد در حالی که سیسپلاتین در درمان موثر عمل می‌کند، اما باید نظارت دقیق و مدیریت عوارض جانبی در مورد آن بسیار جدی گرفته شود.

تجویز سیسپلاتین

نحوه نگهداری دارو پس از خرید سیسپلاتین

نگهداری صحیح داروهایی مانند سیس پلاتین برای اطمینان از اثربخشی و ایمنی آن‌ها بسیار مهم است. در ادامه دستورالعمل‌های نحوه نگهداری پس از خرید سیسپلاتین را مرور می‌کنیم:

  • دست‌ها را پس از تماس با دارو بشویید و از تماس مستقیم خودداری کنید.

 پس از دست زدن به کپسول ها یا ویال های سیس پلاتین، شستن کامل دست‌ها ضروری است. همچنین سایر افراد باید از تماس مستقیم با داروهای شیمی درمانی اجتناب کنند. اگر شخص دیگری نیاز به کار با کپسول‌ها یا ویا‌ ها دارد، باید اقدامات احتیاطی را برای محافظت از خود در برابر قرار گرفتن در معرض دارو انجام دهد.

  • از ظروف قابل مهر و موم‌شدن، استفاده کنید.

توصیه می شود دارو را در یک ظرف امن و در بسته نگهداری کنید تا از هرگونه ریزش یا قرار گرفتن در تماس با دارو جلوگیری شود.

  • دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

همیشه مطمئن شوید که داروهایی مانند سیسپلاتین دور از دسترس کودکان نگهداری شوند.

پس از خرید سیسپلاتین چه دوزی و چگونه آن را مصرف کنیم؟

سیسپلاتین باید به صورت داخل وریدی (IV) در بیمارستان یا مرکز درمان سرطان به بیمار تزریق شود. توجه کنید که این دارو به‌عنوان یک داروی بدون نسخه در دسترس نیست. دوز مصرفی سیسپلاتین، به عوامل متعددی از جمله نوع سرطان تحت درمان، وزن بدن، سلامت کلی و پروتکل درمانی خاص توصیه شده توسط انکولوژیست بستگی دارد.

پس از خرید سیسپلاتین، دوز کلی مصرف آن، در ترکیب با سایر داروها، 20 میلی گرم در متر مربع با انفوزیون آهسته IV روزانه به مدت 5 روز در هر سیکل است. دوز خاص نیز ممکن است از 75 تا 100 میلی گرم بر متر مربع بسته به رژیم درمانی متغیر باشد. در بیشتر موارد هر دوره 21 روز (3 هفته) طول می‌کشد و معمولا در روز اول هر دوره تزریق انجام می‌گیرد.

خرید داروی سیسپلاتین

در صورت فراموشی نوبت تزریق، چه باید کرد؟

بلافاصله با تیم درمان خود تماس بگیرید. اگر یک دوز سیس پلاتین را فراموش کردید، اولین و مهم ترین گام این است که در اسرع وقت با پزشک یا کلینیک درمانی خود تماس بگیرید. آن‌ها دستورالعمل‌های خاصی را در مورد چگونگی پیگیری روند درمان به شما ارائه می‌دهند.

جمع‌بندی

در این مقاله از بای بای سرطان، با علت توصیه به خرید سیسپلاتین و توانایی آن در ایجاد اختلال در رشد سریع سلول‌های سرطانی آشنا شدید.

تحقیقات و آزمایش‌های بالینی در حال انجام و کشف پتانسیل سیسپلاتین و اصلاح استفاده از آن در درمان سرطان ادامه دارد. توجه به نگهداری مناسب برای حفظ اثربخشی این دارو و جلوگیری از خطرات احتمالی مرتبط با استفاده از داروهای شیمی درمانی، ضروری است.

منابع:

برچسب ها:

به این مقاله چند ستاره میدهید؟

این مطلب را به دوستان خود پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بروزترین مقالات

انزال زیاد و سرطان پروستات

ارتباط بین انزال زیاد و سرطان پروستات: بررسی اسناد و شواهد علمی

1403-06-28
عمل رباتیک سرطان ریه

عمل رباتیک و سرطان ریه: آینده درمان‌های جراحی پیشرفته

1403-06-29
عفونت خون

عفونت خون آیا همان سرطان است؟ 🩸

1402-01-29