سرطان پایان مسیر نیست، چیزی که در این مسیر مهم است روحیه‌ی جنگندگی و امید شما به بهبودی است، پس امیدوار و قوی بمانید.

بهترین زمان برای انجام لیپوساکشن سینه

لیپوساکشن سینه
در این نوشته شما می خوانید

لیپوساکشن سینه یکی از جراحی‌های متعددی است که هم به جهت درمان و هم برای مقاصد زیبایی در بانوان و گاها آقایان به کار گرفته می‌شود.

از طرفی، از این روش جراحی می‌توان به عنوان یکی از جراحی‌های درمانی سرطان سینه نیز اشاره کرد؛ اما انجام لیپوساکشن چه زمانی ضرورت می‌یابد و بهترین زمان برای انجام این جراحی چه موقع خواهد بود؟

در این مقاله‌ی بای بای سرطان قصد داریم ضمن پاسخ به پرسش‌های بالا، به صفر تا صد نکات جراحی لیپوساکشن سینه بپردازیم.

لیپوساکشن سینه چیست؟

لیپوساکشن سینه یک عمل جراحی زیبایی است که شامل برداشتن چربی اضافی از بافت سینه است که از طریق جراحی باز و نسبتا تهاجمی انجام می‌شود.

امروزه این روش در بین زنانی که مایل به تغییر شکل و کانتور سینه‌های خود هستند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است؛ چرا که به واسطه این جراحی، بافت سینه ظاهری متعادل‌تر و متناسب‌تر به دست می‌آید.

علاوه بر این، برخلاف جراحی‌های سنتی کوچک کردن سینه که شامل برداشتن بافت و پوست اضافی سینه است، لیپوساکشن سینه تنها بر حذف سلول‌های چربی اضافی تمرکز دارد.

نحوه عملکرد لیپوساکشن سینه :

در حین لیپوساکشن سینه، یک برش کوچک در نزدیکی ناحیه سینه ایجاد می‌شود و لوله نازکی به نام کانولا از طریق این شکاف وارد می‌شود.

کانولا به یک دستگاه مکنده متصل است که به آرامی سلول‌های چربی اضافی را از بافت سینه‌ها خارج می‌کند. این عمل بسته به ترجیح بیمار و یا توصیه جراح، ممکن است تحت بیهوشی کامل و یا تحت بی‌حسی موضعی انجام شود.

یکی از مزایای اصلی لیپوساکشن سینه، توانایی هدف قرار دادن قسمت‌ها و نواحی خاصی از سینه است که نیاز به تخلیه چربی دارد تا بافت سینه به شکل مورد نظر برسد.

لیپوساکشن سینه

زمان انجام لیپوساکشن سینه

به طور کلی بیمارا‌ن‌ جوان‌تر تمایلی بیشتری برای انجام عمل‌های لیپوساکشن داشته و این عمل تاثیرات بهتری بر روی آن‌ها خواهد داشت؛ زیرا پوست آن‌ها به اندازه‌ای قابل ارتجاع است که پس از برداشتن چربی‌های اضافی سینه، دچار افتادگی نخواهد شد و سریعا خود را با کوچک‌تر شدن بافت سینه وفق خواهد داد.

بیمارانی که سن آن‌ها بالاتر است و یا به عبارتی مسن هستند، ممکن است خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوستشان به اندازه کافی مناسب این عمل جراحی نباشد اما با این حال با توجه به توضیحات داده شده، سن مناسب و یا نامناسب در خصوص انجام لیپوساکشن وجود ندارد و همه افراد می‌توانند از مزایای این عمل‌ زیبایی بهره‌مند شوند.

قبل از انجام‌ این عمل‌ جراحی، جلسات مشاوره‌ای برای افراد در نظر گرفته می‌شود تا با بررسی عوامل موجود و شرایط فردی مشخص شود که انجام این عمل جراحی برای آن‌ها مناسب است یا خیر.

از طرف دیگر، طبق توصیه متخصصین زیبایی، بهترین زمان و فصل برای انجام‌ عمل جراحی لیپوساکشن فصل زمستان است؛ چرا که می‌تواند‌ بستری بسیار مناسب را برای ریکاوری و بهبود هرچه سریعتر زخم‌های بیمار فراهم کند.

از آنجایی که بیمارانی که لیپوساکشن انجام می‌دهند، ممکن است مدتی برای فردم‌دهی بهتر سینه‌های خود از سوتین‌های مخصوص استفاده کنند و فصل زمستان، بهترین آب و هوا و شرایط محیطی را خواهد داشت و فرد برای استفاده از این سوتین‌ها سختی زیادی را تحمل نخواهد کرد.

لیپوساکشن و سرطان سینه

انجام جراحی پلاستیک با هدف ترمیم اغلب برای بازماندگان سرطان سینه یک ضرورت است. شرکت‌های بیمه معمولا هزینه جراحی پلاستیک ترمیمی را که با یک بیماری دیگر مرتبط است، پرداخت می‌کنند اما در زمانی که این جراحی صرفا با هدف و رویکرد زیبایی انجام می‌شود که عملا جراحی زیبایی محسوب می‌شود را پوشش نخواهند داد.

شرکت‌های بیمه لیپوساکشن را یک روش کاملا انتخابی می‌دانند که برای از بین بردن رسوبات چربی و بهبود زیبایی فرد استفاده می‌شود.

در تحقیقات جدیدی که پیرامون سرطان سینه صورت گرفت، مشخص شد که لیپوساکشن می‌تواند در بهبود عارضه‌های ثانویه‌ای که ناشی از درمان سرطان سینه ایجاد شده است، کمک کنده باشد؛ برجسته‌ترین و شایع‌ترین بیماری که با درمان سرطان سینه مرتبط است، ادم لنف خواهد بود.

ادم‌ لنف زمانی رخ می‌دهد که غدد لنفاوی نزدیک سینه‌ها و بازوها به دلیل وجود سلول‌های سرطانی برداشته شوند. هنگامی که غدد لنفاوی از بازوها خارج می‌شوند، مایع لنفاوی بدون هیچ راهی برای پاکسازی از بدن به دام می‌افتد.

مایع لنفاوی اضافی به سلول‌های چربی اطراف جذب می‌شوند و این فرآیند منجر به وضعیت دردناکی به نام ادم‌ لنف خواهد شد. علائم ادم‌ لنف عبارتند از بازوهای به شدت متورم، بی‌حسی بازوها، سنگینی و ضعف در حرکت.

هم لیپوساکشن سنتی و هم لیپوساکشن هوشمند، درمان‌های بسیار موثری در کاهش اثرات لنف ادم هستند. حذف سلول‌های چربی اضافی در ناحیه بازو، میزان تورم مرتبط با این وضعیت پزشکی را کاهش می‌دهد.

بنابراین طبق نتایج بدست آمده، جراحی لیپوساکشن سینه به صورت غیرمستقیم می‌تواند در درمان سرطان سینه تاثیرات مثبت خود را اعمال کند.

جراحی‌های درمانی سرطان سینه

مزایای جراحی لیپوساکشن سینه

لیپوساکشن سینه مزایای متعددی را برای زنانی که به دنبال بزرگ کردن و یا کوچک کردن بافت سینه‌های خود هستند، ارائه می‌دهد. در وهله اول، این روش در مقایسه با جراحی‌های کوچک کردن سینه سنتی به میزان‌ کمتری تهاجمی است که همین امر موجب شده که از با استفاده از برش‌های کوچک‌تر حین جراحی، کمترین جای زخم بر بدن بیمار بماند و دوره نقاهت بسیار کوتاه‌تری را فرد سپری کند.

علاوه بر این، نتیجه نهایی لیپوساکشن بسیار طبیعی‌تر از سایر متودهای زیبایی است، زیرا جراحان در طی لیپوساکشن سینه بافت و شکل طبیعی سینه را حفظ کرده و در عین حال چربی اضافی این ناحیه را از بین می‌برند.

یکی دیگر از مزایای قابل توجه لیپوساکشن سینه، توانایی دستیابی به ظاهری متناسب و متقارن است‌. بسیاری از زنان متوجه می‌شوند که سینه‌هایشان نامتقارن است یا دارای توزیع نامتقارن چربی است.

لیپوساکشن سینه، می‌تواند این نگرانی‌ها و مشکلات را با برداشتن چربی اضافی از سینه بزرگ‌تر یا اضافه کردن چربی به سینه کوچک‌تر برطرف کند و ظاهری متعادل و هماهنگ ایجاد کند.

لیپوساکشن برای چه کسانی مناسب است؟

لیپوساکشن سینه برای زنانی که چربی اضافی در بافت سینه خود دارند اما از طرف دیگر خاصیت ارتجاعی پوست آن‌ها بسیار خوب است، مناسب خواهد بود.

توجه به این نکته ضروری است که لیپوساکشن سینه برای زنانی که دارای افتادگی سینه یا پتوز قابل توجه‌ سینه هستند، به عنوان روش درمان در نظر گرفته نمی‌شود؛ به این دلیل که در این شرایط ممکن است به روش جراحی متفاوتی مانند لیفت یا کوچک کردن سینه نیاز باشد.

کاندیدهای ایده‌آل برای لیپوساکشن سینه از سلامت عمومی خوبی برخوردارند، انتظارات واقع بینانه از این جراحی دارند و متعهد به حفظ یک سبک زندگی سالم‌ پس از انجام عمل جراحی خواهند بود.

برای تعیین این که آیا لیپوساکشن سینه گزینه مناسبی برای فرد است یا خیر، مشورت با یک پزشک متخصص و با جراح زیبایی امری مهم و ضروری خواهد بود.

آمادگی برای جراحی لیپوساکشن سینه

قبل از انجام جراحی لیپوساکشن، رعایت دستورالعمل‌های قبل از عمل جراحی بسیار مهم است. این نکات غالبا شامل پرهیز از برخی داروها، ترک سیگار، حفظ یک رژیم غذایی سالم و انجام فعالیت‌های فیزیکی و داشتن ورزش منظم خواهد بود.

پزشک متخصص و جراح، یک ارزیابی کامل از سابقه پزشکی فرد انجام می‌دهند و سپس به معاینه فیزیکی می‌پردازند تا مطمئن شوند که فرد کاندید مناسبی برای انجام این عمل جراحی هست یا خیر.

داشتن انتظارات واقع بینانه در مورد نتیجه لیپوساکشن سینه از آمادگی‌های مهم پیش از انجام این جراحی است. در حالی که این روش می‌تواند شکل و خطوط سینه‌های فرد را بهبود بخشد، جایگزینی برای کاهش وزن یا یک راه‌حل جامع برای افزایش سایز سینه نیست.

ضمن اینکه، جراح قبل از انجام این عمل‌ جراحی، نتایج مورد انتظار و هرگونه خطر و عوارض احتمالی را در طول مشاوره قبل از عمل مورد بحث قرار خواهد داد.

لیپوساکشن و سرطان سینه

نحوه انجام جراحی لیپوساکشن سینه + مراقبت‌های بعد آن

عمل جراحی لیپوساکشن سینه معمولا به عنوان یک جراحی سرپایی انجام می‌شود، به این معنی که فرد می‌تواند در همان روز به خانه بازگردد؛ همچنین مدت زمان‌ این عمل جراحی ممکن است بسته به وسعت عمل و شرایط فردی هر بیمار متفاوت باشد.

قبل از شروع عمل جراحی، مطابق صحبت‌هایی که بیمار با جراح خود داشته است، بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی برای او در نظر گرفته می‌شود.

سپس هنگامی که فرد احساس راحتی نمود و داروی بیهوشی تاثیرات خود را گذاشت، جراح برش‌های کوچکی را در ناحیه‌ای از سینه که از قبل مشخص شده است، ایجاد می‎کند و از طریق این برش‌ها، کانولاها برای حذف سلول‌های چربی اضافی وارد سینه می‌کند.

جراح با دقت سینه‌ها را کانتور کرده تا به شکل و تقارن دلخواه فرد برسند. پس از اتمام‌ عمل جراحی، برش‌های ایجاد شده با بخیه یا نوارهای چسب مخصوص بسته می‌شوند؛ ممکن است یک لباس مخصوص فشرده‌سازی و یا بانداژ برای به حداقل رساندن تورم و حمایت از روند بهبودی برای مددجو اعمال شود.

ریکاوری و مراقبت‌های بعد از لیپوساکشن سینه:

پس از انجام لیپوساکشن سینه، پیروی از دستورالعمل‌های بعد از عمل جراحی برای اطمینان از بهبودی و دستیابی به نتایج بهینه ضروری است.

ممکن است در روزهای بعد از عمل، بیماران مقداری تورم، کبودی و ناراحتی را تجربه کنند اما این علائم را می‌توان با داروهای مسکن تجویز شده و استراحت مناسب و کنترل کرد.

پوشیدن لباس فشرده‌سازی مخصوص یا سوتین‌های حمایتی برای به حداقل رساندن تورم و حمایت از روند بهبودی توصیه می‌شود‌.

ضروری است که برای چند هفته از انجام فعالیت‌های سنگین یا بلند کردن‌ اجسام سنگین، خودداری شود تا به بدن اجازه داده شود که به خوبی بهبودی یابد.

در انتها، جراح زمان مراجعات بعدی را برای نظارت بر پیشرفت فرد و ارائه هرگونه مراقبت‌های لازم پس از عمل برنامه‌ریزی خواهد کرد، لذا حضور در این مراجعات به طور منظم امری حائز اهمیت تلقی می‌شود.

عوارض جانبی لیپوساکشن

مانند هر عمل جراحی، لیپوساکشن سینه خطرات و عوارض بالقوه‌ای را به همراه دارد. این عوارض ممکن است شامل عفونت، خونریزی، ایجاد جای زخم‌ و تغییر در حس نوک سینه، عدم تقارن و بی‌نظمی در کانتور سینه باشند.

با این حال، زمانی که این عمل توسط جراح پلاستیک ماهر و با تجربه انجام شود، این عوارض نادر خواهند بود. برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از جراحی، بسیار مهم است که یک جراح پلاستیک دارای گواهی و متخصص در لیپوساکشن سینه انتخاب شود.

در طول مشاوره قبل از عمل، جراح متخصص خطرات و عوارض احتمالی را به طور کامل به مددجو توضیح داده و هرگونه نگرانی ممکن را برطرف می‌کند.

مقایسه لیپوساکشن سینه و سایر روش‌های زیبایی

لبپوساکشن سینه یک روش منحصر به فرد است که بر حذف چربی اضافی از سینه تمرکز دارد. در حالی که این متوو جراحی می‌تواند شکل و خطوط سینه‌ها را بهبود ببخشد، درک این نکته ضروری است که لیپوساکشن سینه جایگزینی برای سایر روش‌های بزرگ کردن سینه، مانند متود لیفت سینه نیست.

بزرگ کردن سینه شامل قرار دادن ایمپلنت‌های خاصی برای افزایش اندازه و پرشدن سینه‌ها است؛ در حالی که لیفت سینه با برداشتن پوست اضافی و تغییر شکل بافت سینه، افتادگی سینه‌ها را برطرف می کند.

لازم به ذکر است که در نهایت این پزشک متخصص زیبایی است که مناسب‌ترین روش را بر اساس اهداف خاص و شرایط فردی مددجو توصیه می‌کند.

کلام آخر

در این مقاله‌ی بای بای سرطان در مورد لیپوساکشن سینه و ضرورت انجام آن به عنوان یکی از روش‌های بازسازی سینه پس از سرطان صحبت کردیم.

همچنین اطلاعاتی را در خصوص آمادگی‌های قبل و بعد از این جراحی و نحوه انجام پروسه‌ی لیپوساکشن ارائه داده و در نهایت نیز عوارض این عمل را برای افرادی که خواستار انجام آن هستند، مورد بررسی قرار دادیم.

توصیه ما همواره این است که خود وجودیتان را فارغ ار هرگونه جراحی، با هدف مطلق زیبایی،بیشتر دوست داشته باشید.

منابع:

برچسب ها:

به این مقاله چند ستاره میدهید؟

این مطلب را به دوستان خود پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بروزترین مقالات

انزال زیاد و سرطان پروستات

ارتباط بین انزال زیاد و سرطان پروستات: بررسی اسناد و شواهد علمی

1403-06-28
عمل رباتیک سرطان ریه

عمل رباتیک و سرطان ریه: آینده درمان‌های جراحی پیشرفته

1403-06-29
عفونت خون

عفونت خون آیا همان سرطان است؟ 🩸

1402-01-29